1 Şarkı 5 Müzisyen 5 Şehir


ABD'nin destination marketing (hedefe yönelik pazarlama) organizasyonu Brand USA, şehirlerdeki kültürlerin etkileşimi ve bunların deneyimlenmesini popülerleştirmek amacıyla spotify ile bir anlaşma yaptı.

"Müziği duy ve Amerika'yı keşfet!" sloganıyla, uluslararası seyahatleri teşvik etmek için müziğin gücünü kullanan bu turizm pazarlama kampanyasında; 5 farklı şehirden, 5 farklı ırktaki, 5 farklı tarza sahip, 5 farklı müzisyen yer alıyor. Kampanya için seçilen şarkı da Bobby Freeman’nın ikonik şarkısı, ‘Do You Wanna Dance?’.


Videoların devamı yazının sonunda.


Cam James, Atlanta, Rap

Georgia, Denver, Elektronik Müzik
Nathan Quick, Houston, Blues
Rock ‘n’ Rollers Reptaliens, Portland, Rock 
Calma Carmona, San Juan, Folk

ABD'de müzik piyasası sürekli gelişiyor ve her şehrin anlatılmayı bekleyen eşsiz bir hikayesi var. Aynı şarkıyı farklı tarzlarda yaratma düşüncesi, potansiyel ziyaretçilere ABD'de keşfedilebilecek ne kadar çok kültür olduğunu söyler nitelikte.


Brand USA, kampanya dahilinde anlaşma imzaladığı Spotify üzerinden 20 den fazla çalma listesi hazırladı. Bu çalma listeleri, ABD şehirlerini dinleyicilere adeta bir hikaye tarzında anlatıyor. Çok ince düşünülerek hazırlanmış bu listeler, dünyanın dört bir yanından gelecek ziyaretçilere adeta birer hoş geldin niteliğinde.



Brand ABD'nin pazarlama müdürü Tom Garzilli, “Müziğin dili, kültürel sınırları aşan evrensel bir dildir, bu yüzden Müziği herkes anlayabilir. Bu proje, ABD'deki farklı kültürleri göstermek için dünyanın en büyük müzik platformlarından birisi olan Spotify'da, gezginlere yaratıcı bir içerik sunuyor.” dedi.


İlerleyen günlerde kampanyanın, daha fazla şehir ile ilgili çalışmaları kapsaması hedefleniyor.




Videolar Visit The USA

Yorumlar