Gelecekte Okyanuslar Nasıl Olacak?


Greenpeace'in çektiği yeni filmi gelecekteki okyanusları anlatıyor. Plastik atık sorununa dikkat çekmek için bir grup çocuğun akvaryum ziyareti üzerinden günümüzün gerçeğini çarpıcı bir şekilde ele alıyor.

Denizlerdeki ve okyanuslardaki çöp atık sorunu özellikle çevre kuruluşlarının en duyarlı olduğu konulardan birisi. Bu atıkların doğada çözünmesi binlerce yıl sürüyor. Bu atıkların büyük çoğunluğunu hala kullanmaktan vazgeçemediğimiz plastik poşetler oluşturuyor. Greenpeace’in çektiği son filmi de plastik torba ve ambalajların bilinçsiz kullanımını önlemeyi amaçlıyor. Ogilvy UK tarafından yürütülen projede, okyanusların bu denli kirlenmeye devam etmesi durumunda çocuklarımıza nasıl bir dünya bırakacağımızı fark etmemizi sağlıyor.

Her gün tonlarca plastik atık denizlere dökülüyor. Bu atıkların uzun süre boyunca yok olmadığını düşünürsek. Bu güne kadar atılan her plastik atık hala okyanuslarda yüzüyor. Bu durum çok üzücü. Ayrıca önlem alınmadığı taktirde plastik atıkların her geçen sene iki katına çıkması muhtemel. Basit bir matematikle 20 yıl sonra çocuklarıma temiz bir deniz bırakmak mümkün değil.

“Ocean of the Future“(Geleceğin Okyanusu) adını taşıyan kısa film; bu durumu ele alıyor ve Greenpeace’in İngiltere’deki süpermarketlere bu konu hakkında bir imza kampanyası başlattı. Su ana kadar 450 bin imzaya ulaşan kampanya dikkat çekmeye devam ediyor.

Filmde, okul gezisine çıkan bir grup çocuğun, film için kurgulanan "Geleceğin Okyanusu" isimli akvaryuma gittiğini görüyoruz. Büyük büyük balıkları ve ahtapotları göreceklerini sandıkları için çok mutlular. Akvaryuma vardıklarında ise büyük bir hayal kırıklığı yaşıyorlar. Akvaryumda kocaman balıklar ve deniz canlıları yerine plastik atıklar görüyorlar. Ambalajlar, naylon torbalar, pet şişeleri ve daha bir çok plastik atık denizdeki canlıların yok olmasını sağlamış. "Geleceğin Okyanusu" ile karşılaşan çocuklar büyük şaşkınlık içerisinde olayı anlamaya çalışıyorlar.

Ogilvy UK Yaratıcı Yönetmeni Mick Mahoney, akvaryumu bilerek tercih ettiklerini vurguluyor. "Kusursuz ve temiz olması gereken bu akvaryumun yarattığı çelişki, anlatmaya çalıştığımız senaryoyu, insanlara daha net aktarmamıza olanak sağlıyor." diyen Mahoney; günümüz gerçeklerinden bahsederek geleceğin hiç de anlatıldığı gibi parlak ve masmavi denizlerle dolu olmadığını söylüyor.

Kampanya için çekilen kısa filmi aşağıdan izleyebilirsiniz.


Video Ogilvy & Mather Group UK, ayrıca projeye destek vermek isteyenler sosyal medyada #endoceanplastics ve #oceanofthefuture etiketlerini kullanıyor.

Yorumlar